vrijdag 6 november 2015

DIY-uitgever



Mooie afsluiting van de week: ik ben sinds vandaag uitgever: Uitgeverij TH83 is een feit. Een do-it-yourselfuitgever wel te verstaan, maar wel degelijk een uitgever. Met een prefix, ISBN, NUR, barcodes en het hele verdere rataplan. Ik begin met mijn eigen boek. Beetje uit nood geboren, maar het is prima zelf te doen. Nadat geen enkele uitgever brood zag in mijn toekomstige bestseller *ahum*, had ik me aangemeld bij een soort van uitgeverij waar je ook je eigen boek kunt publiceren. Maandenlang geklooi verder kwam het erop neer dat ik een heel duur boek op de markt zou moeten brengen: 25 euro zou het moeten kosten en eigenlijk was de 'adviesprijs' nog hoger. Dat kon ik mijn lezers niet aandoen. Alleen de diverse strijkstokken zouden hier blij van worden. Was dat al niet erg genoeg, toen ik eindelijk wakker werd en contact opnam met een echte boekdrukker, bleek ook nog eens een keer dat ze het wilden drukken op totaal ongeschikt papier. Lang verhaal kort: ik laat het boek bij een fatsoenlijke drukker drukken en regel zelf de hele pr, marketing en verkoop. Boek komt er pico bello uit te zien en is straks voor hele schappelijke prijs te koop. Het is een hele investering, maar ik ga ervoor. Ondernemen is ook af en toe risico nemen. Nu eerst een fles wijn!

Fijn weekend :-)

PS: Over welk boek heb ik het eigenlijk? Kijk 's op www.rodekaters.nl 


1 opmerking: