dinsdag 24 november 2015

Sappig klusje

Naast journalist ben ik ook copywriter. Teksten voor websites of folders schrijven, nieuwe namen voor meubels bedenken, slogans voor bedrijven voorstellen: het kan allemaal. Niet eerder kreeg ik de opdracht een voice-overtekst bij een filmpje over sapvasten te schrijven. Leuk, want nieuw, uitdaging, je kent het wel. Nu heb ik ooit radio- en tv-journalistiek gevolgd en weet dus best wel iets over tekst-beeld en zo. Maar in dit geval moest ik de tekst schrijven zonder dat er een filmpje was. Daarom goed ingelezen, de wensen van de klant geïnventariseerd en alle benodigde informatie verzameld: wat is sapvasten eigenlijk, hoe lang wordt het filmpje, wie is de doelgroep, wat wil je ermee bereiken, wat moet er beslist in naar voren komen... Vervolgens met alle ingrediënten aan de slag gegaan.

Deze week werd het filmpje gepresenteerd. Superleuk om het eindresultaat te zien en te beluisteren: mijn teksten zijn bijna integraal overgenomen. Bedankt Mirjam voor deze sappige opdracht en heel veel succes met je onderneming Sapvasten in de Algarve.

Bekijk hier het filmpje sapvasten in de Algarve.

PS: de teksten op de website van Sapvasten in de Algarve mocht ik ook al schrijven.

2 opmerkingen:

  1. Het is een prima tekst Sybylle, gerede kans dat wij elkaar vaker gaan spreken. Jurgen van Slateboard Video & Multimedia Productions.

    BeantwoordenVerwijderen